Érdemes a téli és nyári gumit külön felnivel használni?

Érdemes a téli és nyári gumit külön felnivel használni?

A téli és nyári gumicserét számos aspektusból lehetséges tárgyalni, ám van egy sokszor vitatott, nagyon is érdekes kérdés ebben a témában: érdemes-e külön felnivel használni a téli, illetve a nyári abroncsokat?

A kérdés komplex és megosztó, de ebben a cikkünkben összegyűjtöttük az ellene és mellette szóló érveket a tisztánlátás érdekében.

Lássuk, hogy vajon érdemes-e két felnivel használni a téli és nyári gumikat!

Emiatt szeretik sokan a kétfelnis megoldást

Nyilván nem véletlen, hogy sokan szokták két külön felnivel használni a téli és nyári abroncsokat, ugyanis kétségtelenül vannak előnyös oldalai ennek a megoldásnak.

Íme néhány ezek közül:

  • a külön felnis megoldással lehetőség nyílik rá, hogy otthon, gumiszerelő szakember közbenjárása nélkül lecseréljük a téli és nyári gumikat, hiszen így csupán egy általános kerékcserét kell végrehajtani.
  • lehetőség adódik rá, hogy eltérő dizájnú felniket használjunk, így esztétikusabb lehet az autónk, változatosabb a megjelenése.
  • megkímélhetjük a drága alufelnit a téli latyaktól, sótól és zordabb időjárástól, amennyiben azt nyári felniként használjuk, télen pedig a jó öreg lemezfelnit állítjuk szolgálatba.

Bár a fentiek alapján logikusnak tűnhet, hogy sokan így szeretik használni az abroncsokat, ha szakmai szemmel tekintünk a dolgokra, akkor korántsem ennyire rózsás és egyértelmű a helyzet.

A külön felnik árnyoldala

Három óriási probléma is előállhat akkor, hogyha valaki a fentiek alapján a kétfelnis megoldásban cseréli a téli és nyári gumikat.

Az egyik, hogyha gumiszerelő szakember nélkül oldjuk meg a cserét, akkor rögtön kiesik egy fontos ellenőrzési pont, amikor felfedezhetővé válhatnak az esetleges futómű hibák.

Könnyen lehet, hogy egy kerékcserét mi is ügyesen meg tudunk otthon oldani, de ha nem vagyunk tapasztalt szerelők, akkor sajnos kicsi rá az esély, hogy észrevesszük a futómű egyes problémáit, pláne akkor, ha még kezdeti fázisban vannak.

A másik kényes téma a gumik tárolása, ugyanis teljesen másképp kell egy felnire szerelt abroncsot tárolni, mint önmagában az autógumit.

A helytelen tárolás deformációhoz vezethet, ami rövidíti az abroncs élettartamát és balesetveszélyes helyzetek kialakulásához is vezethet.

A harmadik gond az újabb típusú autókat érinti, amelyekben már van nyomásérzékelő szenzor, ugyanis ezek beállítását minden gumicserénél korrigálni kell, ami otthon nem minden esetben lehetséges.

Konklúzió: jöhet a kétféle felni, de okosan!

Konklúzió: jöhet a kétféle felni, de okosan!

Természetesen nem ördögtől való, hogyha valaki külön felnin szereti a téli és a nyári gumit, csupán az a fontos, hogy körültekintően végezze a gumicsere műveletét.

Akár otthon, akár szerelő közreműködésével cseréljük az abroncsokat, mindig kerítsünk sort ilyenkor a futóműállításra és a gumik centrírozására!

Ezeket a műveleteket nem érdemes kispórolni, hosszútávon rengeteg felesleges kiadástól, kellemetlenségtől és balesetveszélyes helyzettől kímélhetnek meg minket.

Mindezek mellett érdemes lehet a gumik tárolásával kapcsolatban is tanácsot kérni, vagy még jobb ötlet lehet, hogyha lehetőséget találunk az ún. „gumihotel” szolgáltatás igénybevételére.

Gumiszerviz és futóműállítás a Métánál

Ha úgy érzed, hogy nem szeretnél otthon bajlódni a téli-nyári gumicserével, akkor nyugodt szívvel kereshetsz minket!

Az autódat kortól, márkától és típustól függetlenül vállaljuk.

Gumiszerelésre és futóműállításra már nem csak telefonon, hanem akár online is foglalhatsz időpontot!