Audi futóművek és javításuk

Audi futóművek és javításuk

Sokféle elsőkerék-felfüggesztést fejlesztettek ki már a gyártók a korszerűbb autók megjelenése óta.

Meglehetősen elterjedt például az úgynevezett rugótagos McPherson felfüggesztések közül is például a kettős-keresztlengőkaros tengelyek különböző kialakítású lengőkarokkal. Ezeket a megoldásokat sok esetben megtaláljuk az olyan első kerék meghajtású gépjárművekben, amelyek ugyan nem a legolcsóbbak, viszont az autós társadalom nagy becsben tartja azokat.

Ilyen például a legtöbb Audi A4-es, A6-os és A8-as nagyra tartott futóműve.

 

Audi futómű fejlesztések, valamint a javításuk

 

Az Audi körülbelül 30 évvel ezelőtt kezdett bele az önálló lengőkarokkal ellátott virtuális tengelyű futóművek fejlesztésébe, amit azóta néhány más gyártó is megpróbált követni.

Ha valaki beszélt már autószerelővel a futóművek javításáról, akkor bizonyára elmondták neki, hogy ez egy meglehetősen bonyolult feladat.

Először is a javításhoz alapvetően fontos a hibahely megtalálása, ehhez nem elég csak a műszerek által szolgáltatott adathalmazok, el kell beszélgetni az autó tulajdonosával is alaposan. Ráadásul részletekbe menően kell ismernie a szakembernek az adott futómű sajátosságait, amelyeket bizony generációról generációra fejlesztenek tovább, és rendkívül fontos az is, hogy az éppen szerelésre váró futómű típusról mennyi és milyen minőségű információ áll rendelkezésre bármilyen javítási műveletről.

 

Audi futómű szerelések bonyolultsága

 

Az Audi márka esetében az A6-osak és A8-asok esetében nagyrészt szinte azonosak az első kerék futóművek, ez több ismert javítási esetet feltételez, több tapasztalattal, viszont az ettől eltérő Audi sorozatoknál vannak kisebb nagyobb különbségek, és ez viszonylag megnehezíti a javítások végrehajtását. Például már az is megváltoztathatja a szerelési stratégiáját, hogy egy adott modellnél egy bizonyos évjáratig acélöntvény keréktartókat használtak az Audinál, majd aztán alumíniumra váltottak.

Jó ha tudja a szerelést végző szakember, hogy például egy 97-es Audi A4-es esetében 2004-ben visszahívások történtek a gyártó részéről a lengőkar gyakori meghibásodása miatt, melyet a gömbcsukló függesztett beépítése okozott bizonyos sérülések esetén.

Majd a későbbi generációknál hogyan is orvosolták ezt a problémát, és a probléma megoldása esetlegesen milyen más kisebb problémákat hozott ki az autó használata folyamán.

 

Bonyolult futóművek több hibával járnak?

 

Az Audi mindig is büszke volt az általa tervezett felfüggesztésekre, a járművek kiváló úttartására, sportos vezethetőségére, és még sorolhatnánk mire.

Azonban az is igaz, hogy a futóműveik sok átlagos autónál bonyolultabbak, drágábbak, és a javításuk emiatt nagyobb odafigyelést igényel.

Az, hogy a bonyolult futóművek több hibával járnak-e, nem egy könnyen megválaszolható kérdés. Sok esetben a konstrukció kiforrottsága és remek kivitelezése esetén szembe is mehet ezzel a megállapítással.

Az viszont szinte biztosan igaz, hogy a bonyolult futóművek javítása jóval drágább egy egyszerűbb és olcsóbb felfüggesztésű autó javításához képest.


Összes hír