Fékjavítás Budapesten

Amikor először szállt az ember kerékpárra, már az a kis közlekedési sebességnövekedés is megkövetelte a fék kifejlesztését, bár a kerékpárok még egyáltalán nem veszélyeztették túlzottan sem a kerékpáros, sem a közlekedők testi épségét, vagy esetleg életét.
Az autók megjelenésével a közúti közlekedés hirtelen olyan mértékben vált veszélyessé, amire az akkori emberek és technika még nem volt felkészülve.
A mai autókon már természetesnek vesszük a fékek meglétét, van olyan autós, aki olyannyira, hogy nem is gondol rá, hogy a fékek karbantartásra, illetve fékjavításra szorulhatnak.
A jelenlegi gépjárműveken a legfontosabb biztonsági berendezés a fék, senki nem vitathatja, hogy a helyes működésén akár emberi életek múlhatnak.
A fékjavítás soha nem várhat, helyesen működő fék nélkül nincs biztonságos közlekedés!
Az autók természetesen nem alkalmasak közlekedésre az üzemi fékek nélkül, elindítani ugyan el lehet a gépjárművet, de hogyan állítható meg, illetve hogyan is lehetne parkolni fékek nélkül.
De az autók fékeinek fő rendeltetése nem a rögzítés egy helyben, hanem a biztonság a közlekedésben, mint ahogy bármely emberi életet veszélyeztető eszköz vagy helyzet esetén mindig az emberi élet védelme a fő szempont.
Ahogy az autók sebessége nőtt, úgy vezettek be egyre több sebességkorlátozást, és bár az egyre korszerűbb autók egyre jobb fékekkel és egyre jobb gumiabroncsokkal rendelkeznek, ezekből a sebességkorlátokból világszerte inkább elvesznek, mintsem hogy növelnék azokat. Mindez ugyancsak az emberi élet védelmében történik, a balesetek minél inkább visszaszorítása érdekében.
Amennyiben valaki a gépjárműve fékeinek halasztását választja bármely okból is, jó lenne, ha tudatosítaná magában, hogy nemcsak a saját testi épségét veszélyezteti, hanem a közlekedésben résztvevő – legyen az gyalogos, kerékpáros, más gépjárművezető – testi épségét, sőt akár életét is kockáztatja. Nem lehet olyan ok, amely ezt a kockáztatást megérné.
Az állandó igénybevétel miatt a fékrendszer nagyobb figyelmet érdemel
Talán a legnagyobb igénybevételnek kitett alkatrész a fék, emiatt jó esetben csak a nagy kopással és az elkopott alkatrészek cseréjével kell számolnunk, de sajnos a meghibásodás sincs kizárva, és akár az elkopott alkatrészek cseréjéről van is szó, akár egy komolyabb fékjavításról, elengedhetetlen, hogy azt szakszervizben végeztessük.
Soha ne higgyünk a szomszéd, vagy barát ajánlkozásának, hogy majd ő féláron megcsinálja.
A mai autók fékjavítása és beállítása komoly szaktudást és műszerezettséget kíván.
Milyen gyanús esetekben ne halasszuk el a fékjavítást?
- morgó hangot hallunk nagyobb sebességről lefékezés közben,
- ráz a kormány minden fékezés esetén,
- fékezéskor félrehúz a gépjármű,
- fémes hangot hallunk fékezéskor,
- túl hosszú a fékpedál útja, míg a fékek egyáltalán működésbe lépnének,
- fékezünk, de a fékút nagyon hosszúnak tűnik,
- túl puha, úgymond nyúlós a fékpedál, vagy lüktet, remeg lenyomáskor.