Hívj minket, ha profikra akarod bízni az autódat!
Az utóbbi években egyre nagyobb figyelem irányult a környezetvédelemre, és ez az autóipart sem tudta elkerülni.
Ennek eredménye a DPF részecskeszűrő is, amit dízel autókban használnak, és azt a célt szolgálja, hogy kevesebb káros, mérgező anyag szabaduljon ki az autóból a kipufogócsövön keresztül.
Ezért rendkívül fontos a részecskeszűrő, illetve a katalizátor tisztítása, hiszen a károsanyagok nagy részét kiszűri, felfogja.
Szervizünkben kétféle módon tisztítjuk a katalizátorokat és a DPF részecskeszűrőket, ennek oka pedig az, hogy ha lehetőség van rá, megpróbáljuk elkerülni az idő előtti cserét.
Tisztában vagyunk azzal, hogy ezeknek a cseréje több százezres, de akár millió fölötti tétel is lehet autótípustól függően, de szerencsére az esetek 80%-ában nincs szükség erre feltétlenül.
Az egyik lehetséges módja a DPF szűrő és a katalizátor tisztításának a kiszerelés nélküli tisztítás.
Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy nem szedjük ki az alkatrészeket, hanem egy megfelelő adalékanyag hozzáadása mellett helyben járatjuk a motort – ehhez a fajta tisztításhoz szükséges diagnosztika bevetése is.
Ebben az esetben a motor az alapjárattal és az üzemanyag fecskendezéssel segít eljuttatni az adalékanyagot a megfelelő helyekre, ahol ki tudja fejteni a hatását – így nem csak a részecskeszűrő, illetve a katalizátor tisztítható, hanem a lambdaszonda, illetve a nitrogén-oxid érzékelő is.
A tisztítás egészen addig tart, amíg az említett adalékanyag el nem fogy.
A másik lehetőség a tisztításra az, amikor konkrétan kiszereljük a katalizátort, részecskeszűrőt.
Ez gyakorlatilag egy végső megoldást jelenthet azoknál az autóknál, ahol nem lehetséges univerzális katalizátort beszerelni – tekintve, hogy egy gyári katalizátor hatalmas összeg, így mindenképpen érdemes megpróbálni ezt a módszert is, annak ellenére, hogy nem mindig hatásos.
Ilyenkor kiszereljük a katalizátort, illetve a DPF részecskeszűrőt is, és mechanikus öblítéssel, nagy nyomáson, a megfelelő segédanyagokkal mossuk ki az alkatrészeket.
Az első figyelemfelkeltő jel az lehet, ha azt veszed észre, hogy az autó nem igazán úgy működik, ahogy eddig, vagy ahogy kellene, illetve, ha a műszerfalon is kapsz egy hibajelzést.
De ennél még biztosabb, amikor az autó folyamatos hibajelzéseket ad ki, például olyan hibakódot, ami konkrétan a katalizátorra, vagy a szűrőre mutat.
Továbbá, akkor is érdemes legalább megnézetni, mielőtt műszaki vizsgára vinnéd az autót: ugyanis, ha az ott mért értékek nem megfelelőek, simán megbuktatják az autót.
Részecskeszűrő csere | Normaidős, Autodata alapján |
---|---|
Részecskeszűrő tisztítás diagnosztikával -től | Normaidős, Autodata alapján |
Fap adalék utántöltés munkadíj+ diag. | Normaidős, Autodata alapján |
Keresd fel bátran 19. kerületben található szervizünket, ha úgy érzed, hogy ideje lenne egy alapos tisztításnak, mert mi igyekszünk mindent megtenni, hogy biztonságosan ki lehessen tolni a DPF szűrő, illetve a katalizátor cseréjének idejét!
A DPF szűrő cseréjének hallatán joggal rándul görcsbe a gyomrunk, ugyanis hatalmas összegekbe kerülhet, ez viszont rendszeres tisztítással könnyedén elkerülhető.
A DPF szűrő minden dízelautó kelléke, azonban rengeteg sofőr nem tudja, hogy mire való, és hogyan kell karbantartani. Cikkünkből megtudod, mi ez az alkatrész és mi a teendőd vele.