Hírek


Ha a futómű nyöszörög, nyikorog

Ha a futómű nyöszörög, nyikorog az minden esetben felveti a problémát, hogy az autó felfüggesztéseivel valamilyen kisebb vagy nagyobb probléma merült fel. A kisebb problémák általában az autó biztonságában és a kormányozhatóságában nem érzékelhetőek, rend
Tovább olvasom »

Ha kopog, ráz a futómű

Ha kopog, ráz a futómű az minden esetben azt jelzi, hogy az autó felfüggesztései és teljes futóműve valamilyen külső behatás következtében elromlott, illetve meghibásodott, és azonnali, szakszerű beavatkozásra van szükség a hiba elhárításához. Ez nem csak
Tovább olvasom »

A futómű felépítése

Az autógyárak jelentős többsége egészen általános futómű-alapsémákat használnak gépjárműveik esetében, méghozzá kategóriánként eltérő változatokat. A futómű egy autó legfontosabb része, azonban a futómű felépítése kapcsán sokan csak annyit tudnak, hogy va
Tovább olvasom »

Futómű tuning az alapoktól

Amennyiben egy autó tuningolásra kerül, a legtöbben valamiért megragadnak az optikai megoldásoknál, a színnél, a lökhárítóknál, a kerekeknél, a világításnál vagy éppen az ablakok sötétítésénél. Márpedig egy autó legjobban tuningolható része a futómű! Tény
Tovább olvasom »

A futómű helytelen beállításának hatása

Az autó futóművére nagyon sok gépjármű-tulajdonos nem fektet elegendő figyelmet, holott egy rendkívül érzékeny, több kisebb-nagyobb alkatrészből álló elemről van szó, ami nagyon könnyen el tud állítódni. Mindehhez nem kellenek drasztikus erőhatások, ezált
Tovább olvasom »

Futómű ellenőrzés házilag

A futómű, mint személyautónk legérzékenyebb része gyakran szorul beállításra, így még megkímélt, normál használat esetében is érdemes évente, vagy legalább a műszaki vizsgák idején kérni egy futómű ellenőrzést és beállítást. A hazai utak ugyanis sajnálato
Tovább olvasom »

Ha már kopog a futómű

A futómű egy autó legérzékenyebb része, amelynek hibái többféle formában nyilvánulhatnak meg, így van, amikor csak a gumiabroncs rendellenes kopásakor vesszük észre, máskor azonban az erőteljes kormányrázáskor, esetleg nagyobb baj esetén akkor, ha már kop
Tovább olvasom »

Mikor cseréljük le téli guminkat nyárira?

Téli gumit télen kell használni, nyári gumit pedig nyáron. Ez elég könnyűnek hangzik, a kérdés már csak az, hogy mikor van tél, és mikor nyár? Nézzük a csillagászati, vagy meteorológiai dátumokat? Vagy tél van, ha esik a hó, és nyár, ha süt a nap? Talán a
Tovább olvasom »

A legáltalánosabb futómű hibák

A megfelelő futómű-beállítási paraméterek alighanem a legfontosabbak ahhoz, hogy az adott jármű egyenes- és ívmeneti tulajdonsági, illetve a tapadási viszonyok, valamint a gumiabroncsok kopása kiegyensúlyozott, kielégítő legyen. Mivel a futóművet nap mint
Tovább olvasom »

Olajcserét milyen gyakran szükséges megtenni

Az olajcsere fontosságát a mai napig nem elég hangsúlyozni, egyrészt mivel az olaj a motor 'vére', másrészt mert az autósok nagy része az olajcsere – aránylag kis – összegén is szeretne spórolni, az előírt olajcsere periódust egy kicsit kitolni.
Tovább olvasom »

Korábbi hírek