Olajcsere Budapesten, az Ön autója védelmében

Szív nélkül nincs élet, nincs energiaáramlás. Ugye mennyire egyértelmű, hogy vigyáz rá? És mikor cserélt utoljára olajat autója „szívében”? Az olaj és maga az olajcsere is olyan az autó motorjának, mint Önnek mondjuk az Omega-3 zsírsav. Elengedhetetlen. Ráadásul egy jól szolgáló négykerekű szinte már családtagnak számít a mai világban. Ezért Ön felelősséggel is tartozik iránta, ezért ha lehet, vigyázzon rá.

olajcsere a Méta Autószervizben

Miért ajánlatos az olajcserét elvégezni?

A megfelelő mennyiségű olaj alapvető feltétele az autó hibátlan üzemelésének, mert egyrészt elvezeti a motortérben keletkező hatalmas hőt, ezzel akadályozva meg a motor besülését, túlmelegedését, másrészt még a mostani, korszerű motorokban is vannak olyan illesztési, szerelési hézagok, amelyeknek a tömítettségét javítja és ezáltal a motor is sokkal jobb hatásfokkal dolgozik a négykerekűben

Végül, de egyáltalán nem utolsósorban, az égés folyamata közben számtalan savas, illetve lúgos kémhatású anyag szabadul fel, amelyek semlegesítéséért szintén az olaj felel.

A motorolaj tehát az a jó fiú, akivel ha törődnek, egész életében egy dologért fog dolgozni. Azért, hogy az Ön autója a lehető legtovább üzemelhessen meghibásodások nélkül és ugyanazzal a dinamikával szolgálja Önt, mint amikor kihozta az autószalonból és megtették az első kilométereiket közösen. Amint láthatja ezért sem érdemes az olajcserével spórolni.

Milyen gyakran érdemes cserélni az olajat?

Olajcsere, Olajszűrő csere

A legtöbb gépjárműben már elektronikus visszajelző értesít minket arról, ha az olajszint kritikus szint alá süllyedt, de ha ilyen nincs az autójában, legalább 1000 kilométerenként ellenőrizze a nívó pálca segítségével, hogy a hibátlan működéshez biztosan elegendő olaj van-e a motorban. Amennyiben a szerviz periódus idején belül válik szükségessé az utántöltés, kizárólag olyan olajat szabad használni, amilyen a motorban van. Ez lehet szintetikus vagy részben szintetikus és a viszkozitásának is azonosnak kell lennie!

A legjobb konstrukciójú modelleknek is van természetes motorolaj fogyasztása, de ez nem okozhat olyan szintű olajszint csökkenést, ami az utántöltést szükségessé tenné. Amikor a szokásosnál nagyobb veszteséget tapasztal, annak szinte mindig szivárgás lesz az oka.

Ilyenkor mindig javasolt az utántöltés. A szivárgást általában tömítetlenség okozza.

  • Ha külső tömítetlenségről beszélünk, akkor az olajteknő tömítésének a hibája, a már említett leeresztő csavar tömítőgyűrűje, vagy a szelepfedél, illetve valamelyik szimering lehet a ludas.
  • Belső tömítetlenség esetén a szelepzár szimeringnél keressük a hiba forrását. Könnyű dolgunk lesz, mert annak, hogy az olaj visszaszivárog az égéstérbe, nagyon látványos külső jele van. Az autó kéken füstöl, ezért azonnal vigye szervizbe.

Olajcsere: mi így csináljuk

Mindenképpen jó minőségű olajat javasolunk a cseréhez, mert ezzel biztosítható, hogy a legkevesebb súrlódás és kopás éri az autójának szerkezeteit.

Az olajcsere folyamata:

  1. A motort üzemi hőfokra melegítjük
  2. Az olajleeresztő csavart imbuszkulccsal kihajtjuk
  3. 10-15 perc alatt kifolyik a maradék olaj a motorból
  4. Levesszük a szűrőket
  5. Miután lefolyt az olaj, az új szűrőket (olaj, levegő) szakszerűen visszahelyezzük
  6. buszkulccsal rögzítjük a csavart, tömítjük
  7. Feltöltjük a motort megfelelő mennyiségű olajjal
  8. Olajcsere ellenőrzése, mely során leállítjuk a motort és ellenőrizzük az olajszintet és a csavar, szűrők tökéletes illeszkedését


Olajszűrő: az olajjal elszállított különféle szennyeződéseket fogja fel. Élettartama aránylag rövid, ezért az olajcsere során a szűrőt is mindig cseréljük.

Levegőszűrő: a motor által a környezetből beszívott levegőt tisztítja, megvédve ezzel a motort a benne található szennyeződésektől, amelyek mind rövidíthetnék az élettartamát, ronthatnák a teljesítményét. A levegőszűrő ellenálló képessége sem határtalan és eltömődése azonnali teljesítménycsökkenéssel jár. A motor egyszerűen erőtlenné válik, ezért mindig javasoljuk a levegőszűrő cseréjét is.

A megfelelő motorolaj kiválasztása

A motorolaj két fő összetevőből áll. Bázisolajból és adalékból. Előbbi határozza meg az olaj minőségét, utóbbi annak kémiai tulajdonságait. Az alapolaj ásványi, illetve növényi eredetű és részben vagy teljesen szintetikus. Valamint léteznek modern HC, HR és MC szintézisű bázisolajak is.

Amit nagyon fontos figyelembe venni, az a viszkozitás (folyékonyság). Magyarország időjárása igen szeszélyes tud lenni, ezért nagyon fontos, hogy jó besorolású termékek közül válasszuk ki a megfelelő olajat.

Külön téli és nyári időszakra kifejlesztett olajat is megkülönböztetünk mert különböző hőmérsékleten az olaj másképp viselkedik és ezt a gyártóknak figyelembe kellett venniük. Ne tévessze meg Önt az, hogy egy eleve már kopott motornál gyakrabban kell újratölteni a minőségi olajból, mert később az emiatt elmaradó javítási költségeknek köszönhetően ennek az összegnek a sokszorosát takarítja meg!

Amikor a kiválasztására kerül a sor, akkor fenti kritériumok mellett a motorolaj teljesítményszintje árul (a viszkozitás index mellett) el legtöbbet annak minőségéről. Teljesítményszint szerinti besorolás alapját különböző fékpadi motorvizsgálatok és laboratóriumi olajvizsgálatok képezik

Mi határozza meg a motorolaj csere árát?

  • a felhasznált motorolaj árfekvése
  • az olajcsere közben feltárt egyéb problémák
  • a cserélendő alkatrészek ára és száma

Természetesen mindig személyre szabott árajánlattal várjuk Önt, így pontosan tudni fogja, hogy miért és mennyit fizet.

Olajcsere miatt hívjon minket most!
36-30-957-3784